Ett nytt sätt…

När vi bodde i Danmark la jag märke till -ett för mig då, nytt sätt att visa sina produkter i butik. I Stockholm kunde jag nu se att ”fenomenet” etablerat sig även i Moodgallerian. Jag pratar om Royal Copenhagen (…ja, så det var ju lite danske ändå!) som nu visar upp sitt vackra porslin genom att servera läckra drycker och Danmarks nationalrätt. En ljus butik med champange och vinbar samt lättar rätter ála mackor på rågbröd. Hur smart som helst tycker jag. För vad är det jag som kund egentligen vill veta innan jag köper porslin, skålar, glas eller vad de nu må vara. Jo, hur sakerna känns när jag använder de. Kul idé och jag hoppas se fler varumärke arbeta på detta sättet. Nedan får ni ett litet smakprov…

Bilder: [room] by sofie

 

[room] by sofie

-inredare / stylist / skribent.

2 Comments

  1. Haha jag har upplevt just det! När jag tog en kaffe på Starbucks, Göteborg, så serverades jag kaffet i en mugg, men erbjöds att köpa en helt annan mugg! Lite knäppt ju. För om jag nu gillar kaffet och atmosfären som jag dricker kaffet i så gillar jag troligen koppen jag dricker kaffet ur desto mer. Men nej, då finns den inte att köpa :O Koppen till salu är ju inte ens snarlik! Bara tanken på detta får mig att känna mig lite butter :( Lite lustigt också (får ju en att undra hur dom tänkte egentligen haha)

  2. eller aa, inte ”just det”. Men nånting snarlikt fast misslyckat haha

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *